Hostessy i hostmani

Witamy przyszłe i obecne hostessy/hostmanów oraz Wszystkich poszukujących profesjonalnych hostess/hostmanów. IMP EVENT realizuje wszystkie formy eventowe, których niezwykle ważnym dopełnieniem są profesjonalne, przeszkolone hostessy/hostmani. Obsługują one zarówno imprezy realizowane przez naszą agencję, jak również są wynajmowane firmom zainteresowanym np.: degustacjami, akcjami ulotkowymi itp.

WSPÓŁPRACA

Osoby zainteresowane współpracą z nami jako hostessa/hostman, prosimy o pobranie i wypełnienie ankiety rekrutacyjnej, a następnie przesłanie jej pocztą tradycyjną na adres: IMP EVENT, ul. Szkolna 5a, 64-100 Leszno. W wersji zeskanowanej ankietę można wraz ze zdjęciami przesłać na adres: praca@impevent.pl

Gwarantujemy, że praca z nami to sposób na własne pieniądze (wysokie honoraria), podróże, poznawanie ciekawych miejsc, droga do kariery.

Do pobrania:

Instrukcja: Po wybraniu jednej z powyższych wersji prosimy zapisać dokument na dysku twardym swojego komputera. Następnie należy wydrukować ankietę i po jej wypełnieniu odesłać wraz z podpisanym oświadczeniem (druga strona w dokumencie) pocztą tradycyjną na adres siedziby naszej firmy podany powyżej. Zdjęcia najlepiej przesłać mailem, można je również załączyć do ankiety.

ZASADY WSPÓŁPRACY

Hostessy, które z nami współpracują zatrudniane są na umowę zlecenie. Załącznikami do umowy są:

  • zakres obowiązków – w którym szczegółowo wyjaśnione są zadania hostessy na danym evencie, wygląd hostessy oraz zachowanie hostessy;
  • harmonogram eventu – tj. dokładny opis całego eventu z uwzględnieniem ram czasowych.

Wysokość wynagrodzenia uzależnione jest od rodzaju eventu, godzin pracy hostessy oraz od czasu trwania imprezy/targów.

Praca hostessy w naszej agencji wiąże się z wyjazdami, wówczas zapewniamy transport, nocleg i wyżywienie. Hostessy najczęściej wyjeżdżają z koordynatorami eventu.

Organizowane przez nas imprezy odbywają się bardzo często w specjalnie zaaranżowanej dla Klienta konwencji np. japońskiej, meksykańskiej czy kowbojskiej itd. Dziewczyny oczywiście są odpowiednio stylizowane, tzn. mają specjalnie przygotowane stroje, makijaże, fryzury.

KODEKS PROFESJONALNEJ HOSTESSY

Co oznacza słowo hostessa? – według Słownika Języka Polskiego „hostessa (…) to osoba opiekująca się Gośćmi, pełniąca rolę przewodniczki, np. na wystawach, targach, w hotelach”.

Podstawowe cechy profesjonalnej hostessy: nienaganna prezencja, wysoka kultura osobista, łatwość nawiązywania kontaktów, kreatywność, punktualność, dyspozycyjność, uczciwość, cierpliwość, opanowanie oraz pogodne usposobienie.

Miejsce pracy hostessy: targi, wystawy, bankiety, rauty, konferencje, szkolenia, spotkania biznesowe, festyny, akcje plenerowe, eventy dla dzieci, premiery, otwarcia, gale, jubileusze, samplingi, przyjęcia prywatne, wydarzenia specjalne.

Niezależnie od miejsca oraz od warunków, w jakich hostessa będzie pracować, ma ona pamiętać, że reprezentuje firmę i musi wyglądać odpowiednio do sytuacji.

Wygląd hostessy:

  • zadbane włosy, cera , ręce, paznokcie,
  • odpowiedni makijaż, minicure, fryzura,
  • wymagany strój i obuwie,
  • bez zbędnych ozdób, biżuteria tylko w szczególnych przypadkach.

Zachowanie hostessy:

  • uśmiech, uśmiech i jeszcze raz uśmiech,
  • pogodne i życzliwe usposobienie, czyli z sercem do ludzi,
  • postawa wyprostowana, stojąca,
  • skoncentrowanie się na pracy,
  • wykonywanie obowiązków,
  • konsultacje z osobą przełożoną.

Do zadań hostessy należy:

  • wręczanie upominków, materiałów promocyjnych, itp.
  • udzielanie informacji,
  • witanie i żegnanie gości,
  • asystowanie np. konferansjerowi,
  • zajmowanie się dziećmi,
  • pozowanie do zdjęć.

Czego nie wolno hostessie?

  • siedzieć - chyba że tego wymaga dana okoliczność,
  • rozmawiać dłużej z koleżanką oraz przez telefon komórkowy,
  • palić papierosów,
  • pić alkoholu,
  • spożywać posiłków (wyjątek - podczas przerwy),
  • opuszczać miejsca pracy,
  • robić grymasów na twarzy,
  • okazywać zmęczenia,
  • wykraczać poza swoje kompetencje, zakres obowiązków,
  • samodzielnie bez konsultacji z przełożonym realizować swoich pomysłów,
  • spoufalać się z gośćmi,
  • używać niecenzuralnych słów,
  • zachowywać się nieobyczajnie.

SZKOLENIA

Chcąc ułatwić start dziewczynom, które pragną pracować jako hostessy, organizujemy profesjonalne szkolenia, które obejmują:

  • przygotowanie do pracy hostessy,
  • naukę profesjonalnego zachowania, tzn. etykieta w biznesie, dobre maniery, kultura żywego słowa,
  • warsztaty kosmetyczne, które prowadzone są przez zaprzyjaźnioną z nami konsultantkę firmy Oriflame,
  • warsztaty choreograficzne,
  • sztukę autoprezentacji.

Szkolenie trwa ok. 3 dni - jest krótkie, ale bardzo intensywne. Dziewczyny uczestniczą nie tylko w zajęciach teoretycznych, ale także w zajęciach praktycznych, co sprawia im wiele przyjemności i daje dużo satysfakcji. Po ukończeniu szkolenia, uczestniczki otrzymują certyfikat.